Solskins Café

HURRA - HURRA - HURRA

Kommunen har givet grønt lys for, at Solskinscafeén må starte igen, når bare vi følger de givne regler bl.a. for afspritning og afstand, og at det ikke foregår på Engparken, så vi mødtes i Røde Kors´s mødelokale på Revlingevej mandag den 7. september.

Gensynsglæden var stor, og alle 12 brugere mødte frem, og snakken gik lystigt, mens kaffen blev drukket og også bagefter.

Underholdningen denne eftermiddag var lagt i hænderne på os fire frivillige. Vi havde til opgave at udvælge et par ting fra vort hjem, som betyder noget særligt for os og fortælle historien om genstandene. Det var en svær opgave at udvælge et eller flere ting, for vi har jo alle rigtig mange ting, som betyder noget særligt for os. Karen havde valgt en rose fra sin brudebuket, som havde ligget på loftet i mange år som hendes mand havde fået forsølvet og lavet til et smykke til hende. Ydermere havde hun et guldkors, som hun selv havde lavet på smykkekursus. Benta havde en ringkrog fra brændekomfuret i hendes hjem samt hendes mors sovsegryde, som også var til et brændekomfur. Lisbeth havde arvet hendes mormors bolchedåse i fint glas og et kagefad, som der altid blev serveret kringle på fra hendes farmor. Inge havde en kobberdåse med indhold, som var arv fra svigermoren og vidnede om et levet liv. Alle disse ting gav anledning til meget snak om en tid, der for længst er forsvunden, som gav minder og anledning til at mange sagde: Jeg husker også…..

Der blev takket mange gange for en hyggelig eftermiddag.

Håbet er, at Solskinscafeén må vende tilbage til Engparken i løbet af efteråret.

Henvendelse kan rettes til:

Inge Kristensen - telefon 30 48 86 45

Lisbeth Kristensen - telefon  23 98 15 15